Inspirace: Avokádová pomazánka

Inspirace: Avokádová pomazánka

Avokádová x

Jak na to? 

  1. Vajíčka uvařte na tvrdo.
  2. Vydlabejte avokádo dle návodu níže.
  3. Vajíčka a avokádo nakrájejte na drobno a rozmačkejte vidličkou nebo rozmixujte.
  4. Přidejte špetku soli, pepře, česneku (čerstvý nebo sušený) a hlavně citrónovou šťávu a pokud možno rozdrcených lněných semínek.
  5. Petrželku na ozdobu.

Jak na avokádo?

Avokádo musí být dostatečně zralé. Měkké na dotek. Většinou je v obchodě ještě tvrdé, ale po zhruba 2 až 3 dnech dozraje. Důležité je dužinu hned po vyjmutí ze slupky pokapat citrónovou šťávou, aby nezhnědla a neztratila své drahocenné látky. Zralé avokádo by mělo mít máslovou konzistenci, nezralé je tvrdé, nahořklé a natrpklé, podobně jako nezralý banán, ke konzumaci je nevhodné.

Jak na avokádo 2 x

Jak na avokádo 3 x

Jak na avokádo další 4 x

Z obrázku jde vidět, že naše avokádo ještě zralé nebylo, použily jsme jej na demonstraci postupu a počkaly jsme si až dozraje. :-)

Proč si pozvat avokádo do kuchyně?

avokádová V x

Avokádo je exotické ovoce a je velmi výživné a prospěšné lidskému zdraví.

Obsahuje:

  1. tuky jako kyselinu linolovou a fosfolipidy, které jsou velmi důležité pro metabolismus nervové soustavy.
  2. látka lecitin obsažená v avokádu pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi.
  3. karoteny a vitamin E, silné antioxidanty, které podporují regeneraci buněk, zbavují tělo toxinů a mají velmi kladný vliv na stav naší pleti a vlasů.
  4. vitamin C a vitaminy skupiny B, zejména pyridoxin – B6  a thiamin – B1.
  5. z minerálních látek v něm pak najdeme především železo, vápník, fosfor a draslík a také měď, důležitou pro krvetvorbu, metabolismus cukrů a naše mentální zdraví adraslík, který pomáhá snižovat krevní tlak a udržuje naše srdce v kondici.

Dobře jím x

Leave A Response

* Denotes Required Field