Jsme nebo nejsme překyselení?

Jestli sis na naše otázky odpověděl(a) správně, se dozvíš v článku níže.

Jídlo a pití
Většina potravin, které konzumujeme, negativně ovlivňuje pH lidského organismu. Může, ale nemusí to odrážet jejich vlastní pH. Například citróny či limetky jsou chemicky kyselé, ale při metabolických procesech mají alkalický efekt, čili jsou zásadotvorné a tím prospěšné. Na straně druhé, nestrávené maso má zásadité pH, jakmile jej však trávíte, jsou do organismu rozpouštěny kyseliny a tak je pro naše tělo kyselinotvorné.

Zjednodušeně lze říci, že zelenina a ovoce nám pomáhá zvyšovat pH. Je zásadotvorná. Voda a některé tuky jsou neutrální. Sladkosti, uzeniny, maso, perlivé a slazené nápoje, stejně tak jako káva jsou kyselinotvorné.
Krátkodobým řešením na pálení žáhy může být jedlá soda (hydrogenuhličitan sodný), která je, spolu s citronem, čerstvým špenátem či fermentovanou (kvašenou) zeleninou, silně zásadotvorná. Podává se půl čajové lžičky do vody 1x až 4x denně u dospělých osob.

Mysl
Naše myšlenky a chování nás také ovlivňují. Jsme z 50% (a více) tvořeni vodou a právě výzkum vody doktora Masaru Emoto dokazuje, že každá lidská myšlenka má svou frekvenci a lze ji změřit.

Co se stane, když se rozčílíte? Zvyšuje se tlak, zkracuje se dýchání, to vše snižuje naše pH.
Duševní napětí způsobuje nerovnováhu nervového systému, do těla se tak dostávají kyselé látky.

Snažte se proto vyhnout stresu, ale také strachu.

Aktivity
Pohyb je blahodárný v každém směru, ale jakmile se dostanete do tzv. anaerobní zóny (vysoké tempo bez dostatečného přísunu kyslíku), začíná se nám ve svalech tvořit kyselina mléčná (laktát) a pH se opět snižuje.

Abychom se dostali opět do rovnováhy a zároveň, aby svaly mohly pěkně růst, dopřejme si dostatek regenerace a odpočinku.

Spánek
Jistě nemusíme připomínat, že spánek je velmi důležitý pro celkovou obnovu našich buněk a tkání.
Doporučujeme proto se nejdříve vyspat a odpočinout si předtím než sáhneme po tak oblíbené růžové pilulce a dalších, které mimo jiné také velmi zakyselují náš organismus.

Dýchání
Zamyslete se nad tím, jak dýcháte. Rychlé, nepravidelné a povrchní dýchání, asi jak sami tušíte, není optimální. Správný nádech a výdech dodává našim plicím dostatek kyslíku a brání tak vytváření kyseliny uhličité v krvi. Z toho plyne, že nejenom špatné dýchání, ale také kouření, smog (znečištěné ovzduší) jsou výraznými kyselinotvornými faktory.

 

Tak co myslíš, máš to pod kontrolou? :-)

Pokud ne, nikdy není pozdě na změnu.

Hodně štěstí právě při těch pozitivních změnách přeje eat it.

PS: Takže hurá na výlet do hor, s sebou si vezmi ovoce, vodu a dobrou náladu. Klidně mrkni na náš program a přidej se :-)