Předsevzetí

Předsevzetí, že si budu dávat předsevzetí

Předsevzetí x

Na přelomu prosince a ledna často bilancujeme a přemýšlíme, čeho chceme v dalším roce dosáhnout, co si chceme splnit.

Neméně často se zařekneme, že od 1. ledna hubneme, cvičíme či přestáváme kouřit…

Vizualizujeme si, jak na sobě makáme, v hlavě nám hraje hudba z Rockyho IV :-).

Jenže přijde první pondělí po svátcích a my narážíme na tvrdou realitu.

Bez několika káv denně nemáme energii na práci, rodinu a v lepším případě na koníčky. Ráno si radši přispíme dalších pár minut navíc než si chystat snídani. Stejně ráno nemíváme hlad.

Místo plánovaného každodenního cvičení připravujeme reporty na poradu. A tak bych mohla pokračovat dále.

Co s tím?

Kamarádka a kolegyně Zuzka říká, že postavit dům dá moře práce, ale položit cihlu k cihle už tak nebolí.  

Představte si váš vysněný cíl – lepší kondice, zdravější životní styl a pak si zkuste dát předsevzetí, že si každý týden dáte nové předsevzetí. Každý to má jinak, ale co kdyby to vypadalo takto?

  1. týden – začnu snídat,
  2. týden – přidám krátkou procházku 2x týdně,
  3. týden – každý den si dám porci zeleniny,
  4. týden – jednu krátkou procházku nahradím pomalým během,
  5. týden – vynechám sladké nápoje a nahradím je vodou,
  6. týden – i druhou procházku nahradím běháním,
  7. týden – zařadím jednu porci ovoce denně,
  8. týden – omezím počet vypitých káv z pěti na dvě,
  9. týden – přidám další porci zeleniny denně,
  10. týden – vynechám smažená jídla a jídla typu fastfood,
  11. týden – večerní sladkosti nahradím ovocem (v dalších týdnech zeleninou a bílkovinou),
  12. týden – odměňte se týdnem bez předsevzetí.

A můžete pokračovat dále, večerní ovoce už nahradit spíše zeleninou a nějakou bílkovinou, přestat kouřit, redukovat množství alkoholu….

Možná to jsou malé krůčky, ale během 3 měsíců se z člověka, který se živil smaženým jídlem a fastfoodem, pil jenom sladké nápoje, nehýbal se a nejedl pravidelně, a zeleninu i ovoce viděl jen rychlíku, stal člověk, který pravidelně jí a hýbe se, jí ovoce a zeleninu, dodržuje pitný režim a vynechává nezdravá jídla, večer se nepřejídá a nedopuje se kofeinem od rána do večera.

Sice po malých krůčcích, ale změna je to velká.

Učím se x

 

Leave A Response

* Denotes Required Field