Večeře

Večeře a její mýty

Co se týče večeře nebo chcete-li posledního jídla před spaním, je zde několik mýtů, které vám chceme objasnit.

Poslední jídlo v 17 hodin.

Pokud jdete spát už ve 20 hodin, pak ano. Poslední jídlo bychom měli sníst zhruba 3 hodiny před spaním. Chodíte-li spát až kolem půlnoci, pak si můžete dovolit večeři ještě v devět večer. Samozřejmě záleží na kvalitě a porci jídla. Důležité je, abyste neměli plný žaludek, když jdete spát. Tělo tak bude mít prostor v průběhu spánku regenerovat a ne trávit.

Po cvičení se už nejí.

To je kontraproduktivní chování. Tělo po cvičení naopak kvalitní stravu potřebuje. To znamená doplnit v menším množství sacharidy (přílohy, pečivo, zelenina), které jsme vyčerpali při cvičení a hlavně dodat tělu bílkoviny (maso, vejce, sýry, luštěniny), které jsou stavebním materiálem a pomáhají při regeneraci a růstu svalů. Pokud nejíte, dostáváte tělo do stresu a to si pak drží tuky… a to rozhodně není našim cílem, že?

Večeře má být malá.

To je velmi individuální, každý spalujeme jiné množství energie, máme jiný denní režim a sportovní aktivity. Neměli bychom se však odbýt něčím nekvalitním a malým nebo ničím. Najezte se tak akorát. Takovým základním ukazatelem je, že nám nekručí hladem v břiše a zároveň nejsme přejedení.

Jako příklad uvedu porci mé večeře, která patří mezi ty menší, neboť jako drobnější žena nespaluji tolik energie. Plný talíř čočkové polévky s tofu. Velký plátek žitného chleba s máslem, vejcem a zeleninou. Velký plátek žitného chleba s 50g tvarůžky a zelenina. 100g lososa se zeleninou a semínky.

Večer už jen ovoce.

Ovoce obsahuje cukr (jednoduchý sacharid, fruktózu), sice přírodní, ale cukr. Sacharidy potřebujeme přes den na energii. Přijatý cukr večer už nemusíme spálit a můžou nám naopak chybět cenné bílkoviny. Je tedy zbytečné pojídat ovoce večer v případě, že se tedy nechystáme na večerní výšlap nebo ještě hodiny studovat (mozek potřebuje cukr), to by byla jiná. Proto se inspirujte a ovoce si nechte na dopolední svačinku, tam se vám zužitkuje daleko lépe.

V grafice níže jsme Vám již pár jídel představily, ale zde pár dalších inspirací:

  • Maso (ne smažené) se zeleninou a trochou přílohy
  • Ryby a mořské plody
  • Luštěniny
  • Sýry, včetně tvarůžek, které obsahují vysoké procento bílkoviny
  • Vejce
  • Polévky

Přejeme dobrou chuť

eat it

Večeře

Leave A Response

* Denotes Required Field